Հայաստանի Հանրապետութեան նախագահը պիտի չստորագրէ Ընտրական օրէնսգիրքին փոփոխութիւններու Օրէնքը, բայց եւ պիտի չդիմէ Սահմանադրական դատարան՝ անոր Սահմանադրութեան համապատասխանութիւնը որոշելու համար: Այս մասին յայտարարութիւն տարածած է ՀՀ նախագահ՝ Արմէն Սարգսեան:
«Հայաստանի Հանրապետութեան ընտրական օրէնսգիրք» սահմանադրական օրէնքում փոփոխութիւններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրէնքը Ազգային ժողովի կողմից Հանրապետութեան նախագահի ստորագրմանն է ներկայացուել 2021 թուականի ապրիլի 2-ին:
Հանրապետութեան նախագահն Օրէնքը քննարկել է մի շարք կուսակցութիւնների ղեկավարների, քաղաքական գործիչների, կեդրոնական ընտրական յանձնաժողովի ներկայացուցչի հետ, լսել նրանց կարծիքներն ու դիտարկումները:
Օրէնքի վերաբերեալ Հանրապետութեան նախագահի աշխատակազմի ուսումնասիրութիւնները յանգեցրել են այն եզրակացութեան, որ սահմանադրականութեան տեսանկիւնից Օրէնքն առերեւոյթ խնդրայարոյց չէ:
Միեւնոյն ժամանակ, Օրէնքի վերաբերեալ Հանրապետութեան նախագահն ունի հետեւեալ սկզբունքային դիտարկումները՝
Օրէնքն ընդունուել է Ազգային ժողովի միայն քաղաքական մեծամասնութեան քուէարկութեան արդիւնքում:
Հանրապետութեան նախագահը բազմիցս նշել է, որ ճգնաժամը յաղթահարելուն ուղղուած արտահերթ ընտրութիւնները կազմակերպելուն պէտք է նախորդի Սահմանադրութեան, ինչպէս նաեւ Ընտրական օրէնսգրքի համապարփակ փոփոխութիւնների գործընթացը, որը պահանջում է ողջամիտ ժամկէտ եւ, ժողովրդավարութեան սկզբունքներին համաձայն, պէտք է իրականացուի լայն հանրային, հասարակական, քաղաքական քննարկումների արդիւնքում ձեւաւորուած կարծիքները լսելով եւ հաշուի առնելով: Ընտրակարգին առնչուող կարգաւորումները պէտք է միտուած լինեն ընտրողների շահերը լաւագոյնս ներկայացնելու տրամաբանութեամբ Ազգային ժողով ձեւաւորելուն:
Վենետիկի յանձնաժողովի մօտեցմամբ ընտրական օրէնսդրութեան փոփոխութիւնները պէտք է տեղի ունենան առնուազն ընտրութիւններից մէկ տարի առաջ: Վենետիկի յանձնաժողովն արտայայտել է նաեւ իր դիրքորոշումն այն մասին, որ ընտրական համակարգի կայունութիւնը կարեւորագոյն սկզբունքներից է, կարեւոր է նաեւ ունենալ բաւարար ժամանակ ընտրական օրէնսգրքի փոփոխութիւնների վերաբերեալ խորքային եւ բոլոր շահագրգիռ անձանց մասնակցութեամբ հանրային քննարկումներ իրականացնելու համար:
Օրէնքով մէկ տեսակի համամասնական ընտրակարգը փոխարինւում է մէկ այլ տեսակի համամասնական ընտրակարգով: Մասնաւորապէս, բացառւում է տարածքային ընտրական ցուցակներով ընտրութիւններին մասնակցելու գործող կառուցակարգը:
Առանց տարածքային ցուցակների կառուցակարգի համամասնական ընտրակարգը կարող է արդիւնաւէտ լինել խորհրդարանական կայացած քաղաքական մշակոյթ ձեւաւորած պետութիւններում, որտեղ կուսակցութիւններն ունեն յստակ ծրագիր, որտեղ հասարակութիւնն ունի հնարաւորութիւն եւ բաւարար ժամանակ ծրագրերին ծանօթանալու, որտեղ ընտրութիւնն իրականցւում է ներկայացուած ծրագրերի հիման վրայ: Մինչդեռ նման փոփոխութիւնը Հայաստանի Հանրապետութիւնում առկայ իրավիճակում կարող է յանգեցնել ոչ թէ կուսակցութիւնների եւ դրանց ծրագրերի, այլ այս կամ այն կուսակցութիւնը գլխաւորող անձանց միջեւ մրցակցութեան:
Հաշուի առնելով վերոգրեալը՝ Հանրապետութեան նախագահը չի ստորագրելու Օրէնքը, բայց եւ չի դիմելու Սահմանադրական դատարան՝ դրա Սահմանադրութեանը համապատասխանութիւնը որոշելու համար»: